Rizoden | Nieuwsgierigheid als basis voor een groeistrategie
21826
post-template-default,single,single-post,postid-21826,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.1,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

Nieuwsgierigheid als basis voor een groeistrategie

Om te blijven innoveren is een sterke leercultuur essentieel. Een cultuur waarin leren de ruimte krijgt. Vrijheid om te bewegen, te spelen en te ontdekken. Het maken van fouten mag en niet alles is planbaar en maakbaar. Dit bevordert de innovatiekracht maar vraagt om ondernemerschap aangevuld met blijven leren, fouten maken en opnieuw ervoor gaan. Leerprocessen die dat mogelijk maken, dragen positief bij aan het functioneren van medewerkers en aan de impact die zij hebben op de organisatie en haar klanten.

Creëer ruimte om fouten te maken. Zo ontstaat een leerproces, waardoor weer nieuwe en betere ideeën ontstaan. Als organisaties medewerkers de mogelijkheid geven te falen, daarbij nieuwsgierigheid stimuleert en ze laat ontwikkelen door hun leerproces centraal te stellen, dan komen uiteindelijk de beste innovaties boven. Medewerkers die weten hoe ze moeten leren, zijn in staat om nieuwe manieren te ontdekken om oude dingen te doen en kunnen nieuwe dingen doen met nieuwe manieren. Het leidt tot een brede en duurzame inzetbaarheid van medewerkers en betere samenwerking. Leren is leuk en geeft plezier. Vanuit het plezier om te leren zijn mensen meer gemotiveerd om te blijven leren.

Leren is een middel en geen doel. Het gaat erom dat medewerkers slimmer, sneller of beter worden in hun werk. Nieuwsgierigheid en leren zijn daarom essentiële onderdelen voor ambitieuze organisaties die willen groeien.